Egy amatőr szakács receptjei.

2021. augusztus 28. 16:05 - Broad

A nyár és a napfény íze bográcsban.

Lecsó, ahogy mi szeretjük

Mostanában inkább a külföldi konyha receptjei között kalandoztam, ideje egy kicsit hazai vizekre evezni. Ha nyár, akkor paradicsom és paprika, ami egyet jelent nekem a lecsóval.

Lecsó, mindenkinek megvan a saját családi receptje, mindenkinek megvan a bevált módszere. Nem mindegy milyen sorrendben, milyen alakúra vágva, mivel egészítjük ki és milyen arányba használjuk az alapanyagokat.

Én nem akarom azt mondani, hogy ez a legjobb lecsó – bár nekem az – azt sem, hogy ez az igaz. Én csak megosztom azt a receptet, ami nekem és családomnak a legjobban bejön.

Én ezt az ételt csak bográcsban tudom elképzelni szabad tűzön, kell hozzá a fűst, nekem az adja meg a teljességet. El lehet készíteni konyhában, gáztűzhelyen is, de nekem soha nem lesz olyan, mint a bográcsban készült. Én saját készítésű szalonnával, kolbásszal készítem, ami már eleve megadja részben a fűszerezését, ízét így arányokat nem is írtam a fűszerekhez. Kóstolni kell, és ha valamit kíván még a lecsó, akkor még ízesítjük főzés közben. Például nekem most nem is kellett bele só, mert elég sós volt a szalonna.  Ez a mennyiség nem egy alkalomra szól, hanem ebből kerül a fagyasztóba is, hogy majd télen is ehessük ezt a remek nyári ételt.

Hozzávalók:

  • 6 kg paprika – mivel mi szeretjük az erőset PCR paprikából készítjük
  • 3 kg vöröshagyma
  • 2 kg paradicsom
  • 0,5 kg füstölt szalonna
  • 0,75 kg kolbász
  • 1 fej fokhagyma
  • só, bors, pirospaprika, piros arany
  • két evőkanál zsír

img_20210827_150940.jpg

Elkészítése:

Az első lépés az alapanyagok előkészítése, már csak akkor állók neki főzni a lecsót, amikor minden nyersanyag készen várja a felkészítést. A félbe vágom a paprikát kicsumázom, majd 1,5-2 cm széles csíkokra vágom. A vöröshagymát megpucolom és felkockázom. A paradicsomot forró vízbe mártom és lehúzom a héját, majd felnegyedelem. A szalonnát felkockázom, a kolbászról lehúzom a héját és felkarikázom, majd nagyjából megfelezem. Fokhagymát pucolás után vékony szeletekre vágom.

A bográcsba felkészítem a zsírt, amikor már kellően meleg beledobom a szalonnát. Ha már kellően kisült a zsírja, mehet utána a kolbász fele, a kolbászt nem sütőm agyon, csak egy kicsit megforgatom a forró zsírban. Mehet bele a hagyma, üvegesre párolom, majd megy utána a fokhagyma.

img_20210827_151608.jpg

A fokhagymával csak összeforgatom és már szórom is rá a pirospaprikát, borsot.

img_20210827_152617.jpg

Amikor a paprika kiadja a színét hozzákeverem a feldarabolt paradicsomot. Alaposan elkeverem és hagyom, hogy egy kicsit párolódjon a keverék.

img_20210827_152901.jpg

Amikor a paradicsom már elég levet engedett, mehet hozzá a paprika, fakanállal átforgatom óvatosan és kisebb tűzön főzőm, amíg meg nem puhul a paprika.

img_20210827_153813.jpg

Amikor már majdnem kész, hozzá keverem a maradék kolbászt. És már kész is.

img_20210827_162552.jpg

Legfinomabb frissen kenyérre és egy kis száraz fehér boros fröccsel. De később télen, ki hogy szereti, kenyérrel, tarhonyával, rizzsel - egy kis sült csirke mell szelettel – vagy akár tojást ráütve emlékeztet a nyár és a napfény ízeire. 

      

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bogracstolawokig.blog.hu/api/trackback/id/tr816673358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Egy amatőr szakács receptjei.
süti beállítások módosítása