Egy amatőr szakács receptjei.

2021. augusztus 01. 17:55 - Broad

Párolt hasaaljaszalonna - /Hong Shao Rou / 红烧肉 / rizzsel

230045422_4179671198734663_538208062082402933_n.jpgMint sok más receptemet ezt a receptet is a neten találtam, érdekesnek tűnt, de sokáig nem volt bizodalmam kipróbálni, nagyon furcsának, szokatlannak tűnt az egész. Szalonnából főételt csinálni!? Aztán később a tévében is láttam a Bizarr ételek Andrew Zimmern-el sorozatban, amikor Hong-Kongban járt és akkor már úgy döntöttem, hogy kipróbálom. Megvallva az igazat nem sikerült túl jól, a hús kiszáradt, az összes zsír kisült a szalonnából, rágós volt, a szósz meg úszott a zsírban. De nem arról vagyok híres, hogy feladjam, így hát újra nekiálltam. A héten a hentesnél akciós volt a bőrös sertéshús, de mire mentem a hasaalja szalonna elfogyott – abból van az eredeti recept –, de volt még nyers bőrös kolozsvári szalonna. Azt gondoltam az sem lehet rosszabb. Vettem is belőle gyorsan egy táblával és hétvégén el is készítettem ebédre. Jobban odafigyeltem a főzésre, sütésre és olyan lett – szerintem – mint amilyennek lennie kell. A bőr puha, a hús omlós és ragacsos.

 

Hozzávalók:

  • 600 gramm sertés hasaalja szalonna – vagy más bőrös hús, ízlés szerint
  • 1 liter víz az előfőzéshez és 3 dl a pároláshoz
  • 4 szelet friss gyömbér
  • 2 db újhagyma – 4-5 cm darabokra vágva
  • 2 gerezd fokhagyma – szeletelve
  • 2 evőkanál olaj
  • 2 evőkanál cukor
  • 3 evőkanál light szójaszósz
  • 3 evőkanál dark szójaszósz
  • 3 evőkanál rizsecet
  • párolt vagy főt rizs a tálaláshoz

Elkészítés:

A húst 2-3 centiméteres kockákra vágtam. Egy nagyobb edénybe odaraktam a vizet melegedni és feldaraboltam az újhagymát, foghagymát, gyömbért. Amikor a víz forrni kezdett beledobáltam a felkockázott húst és a zöldségeket.

abalas.jpg

4-5 perc forralás után leszűrtem a húst és a zöldségeket – a levet pedig feleségem ötlete alapján elraktuk a rizs főzéséhez – a húst hagytam kihűlni, valamint papírtörlő segítségével szárazra töröltem.

abalas_utan.jpg

Egy nagyobb edénybe oda raktam az olajat melegedni, majd amikor már elég  meleg volt, bele dobtam a húst. Keverve, forgatva addig sütöttem, amíg el nem kezdett barnulni, de még nem sült meg teljesen.

sutes.jpg

Mivel így is túl sok volt a zsír, a felesleget leöntöttem róla. Hozzá kevertem a cukrot, addig kevergettem, amíg a cukor rá nem karamellizálódott a húsra. Utána hozzáöntöttem a szójaszószokat és a rizsecetet és alaposan elkevertem.

szojaval.jpg

3-4 perces főzés után felöntöttem 4 dl vízzel és fedő alatt 40 percig pároltam.

alakul.jpg

Közben az abáló lében a rizst készre főztem.

Nem maradt más hátra, mint a tálalás és a kész étel elfogyasztása. Így, hogy nem sütöttem túl a szalonnát sokkal élvezhetőbbre sikerült, mint az első kísérlet során. Ha valaki kedvet kapna hozzá hajrá, és jó étvágyat hozzá.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bogracstolawokig.blog.hu/api/trackback/id/tr3516646180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2021.08.02. 18:05:34

Ez lényegében ugye a nyers császárhús?
A bőre milyen lett, nem maradt rágós?

inebhedj - szerintem 2021.08.02. 18:05:36

Az olaj kimaradhatott volna, ha már úgyis szalonnával dolgozol, teljesen fölösleges, viszont jelentősen növeli a zsiradék mennyiségét.

Broad 2021.08.02. 18:07:54

@Fue: Igen az vagy kolozsvári vagy éppen ahogy hívják, a lényeg, hogy bőrös, húsos szalonna legyen . Amikor először csináltam rágós volt, mert túlsütöttem, de most, hogy jobban oda figyeltem, nem volt rágós.

Broad 2021.08.02. 18:09:55

@inebhedj - szerintem: csak azért raktam alá, mert a receptben is szerepelt, meg bizonytalan voltam, hogy az abált szalonna mennyire adja ki a zsírt a sütés elején, de egyébként ki lehet próbálni olaj nélkül..
Egy amatőr szakács receptjei.
süti beállítások módosítása