Egy amatőr szakács receptjei.

2021. január 29. 19:04 - Broad

Egy tradicionális francia étel találkozása a mezei nyúllal - rilette, avagy húspástétom.

Ha a megszokott vadpörkölt helyett valami mást is kipróbálnál.

Vadászként időnként hozzájutok mezei nyúlhoz, már próbáltam több féle módon elkészíteni, de valahogy nem volt az igazi. Még decemberben lőttem egy mezei nyulat, megnyúztam és kizsigereltem. A fagyasztóba nem fért be, de azonnal megfőzni, megsütni nem volt kedvem. Készítettem egy páclevet és beleraktam hadd érlelődjön, pácolódjon a hús. Mivel kint jó hideg volt kint, kiraktam az udvarra és kint is maradt. 3 hét után jutott eszembe, hogy most már kezdeni kellene vele valamit. Korábban csináltam már fácánból rilettét (húspástétomot), azt gondoltam nyúlból is jó lesz. Jó lett! Most már ez lesz a sorsa a mezei nyúlnak, ha sikerül újra hozzájutnom.

Hozzávalók:

  • 1 db mezei nyúl (nyúzva, zsigerelve) kb. 2-2,5 kg
  • 3 liter páclé (0,5 kg só, egy fej hagyma, 4-5 gerezd fokhagyma, 15-20 szem egész bors, 5-6 szem borókabogyó, felforralva és utána lehűtve)
  • 1 doboz sör – vagy 2-3 dl jó minőségű száraz fehér bor
  • 2 evőkanál zsír
  • frissen őrölt bors

Ha zöldségesen szeretnénk elkészíteni

  • 1 db sárgarépa
  • 1/4 cikkely zeller
  • 1 db hegyes-erős zöldpaprika
  • 1 fej hagyma szeletelve

Elkészítés:

A megnyúzott, kizsigerelt nyulat berakjuk egy edénybe és ráöntjük az előzőleg elkészített páclevet. 3 hétig hagyjuk – ha elég hideg az idő – benne. Ha eltelt az idő kivesszük a nyulat a pácléből, egy kis ideig hagyjuk szikkadni. Zsírral kikenünk egy mélyebb edényt – én kacsasütő edényt használtam – belerakjuk a megtisztított, feldarabolt zöldségeket és ráfektetjük a nyúl darabokat és ráöntünk 1 doboz sört. 160 C fokra előmelegített sütőbe rakjuk, és fedő alatt addig sütjük, amíg a hús le nem csúszik a csontról. Az edényből kiszedjük a hús darabokat és a levet leszűrjük és kettészedjük zsírra és pecsenyelére. Eltávolítjuk az összes csontot, a húst és a zöldséget egy mélyebb edénybe rakjuk, bot mixerrel elkezdjük pépesíteni. A pecsenyelét apránként hozzáadjuk, amíg egy pépes krémet nem kapunk, szükség esetén a zsírból is adagolhatunk hozzá. Berakjuk az elkészült húskrémet egy mélyebb edénybe és a tetejére a sült zsírból öntünk, vagy kisebb adagokban fagyasztóba elrakhatjuk későbbi alkalomra.

Hűtőbe rakjuk és hidegen fogyasztjuk pirítóssal, paprikával, paradicsommal, lila hagymával.

rilette.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bogracstolawokig.blog.hu/api/trackback/id/tr8716408558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Egy amatőr szakács receptjei.
süti beállítások módosítása