Egy amatőr szakács receptjei.

2021. február 12. 17:30 - Broad

Gasztrokalandozás az Afrikai kontinensen 1. rész.

Nigériai marha ragu /Nigerian Beef Stew/

Nem olyan rég felmerült bennem, hogy kisérkezetéseim során már jártam Ázsiában, Európában, Észak-Amerikában, de valahogy Afrika kimaradt. Elkezdtem keresgélni afrikai recepteket és a kutakodásom során találtam egy oldalt, amit egy Nigériai származású nő működtet. Az ételek között feltűnt egy recept – Mafe - Senegalese peanut stew – amiről még nagyon régen egy Gerald Durrell könyvben olvastam, de mivel nem volt itthon minden hozzá, kénytelen voltam egy másikat választani. De egyszer, remélem hamarosan, ki fogom próbálni a Szenegáli mogyoró ragut is. Az oldalon található receptek körül végül a nigériai marha ragura esett a választásom.       

Hozzávalók:

  • 1 kg marhahús
  • 6 db. szilva paradicsom, apróra vágva
  • 2 db. piros kaliforniai paprika, kockázva
  • 1/2 db. lilahagyma, kockázva
  • 1/2 db. lilahagyma, szeletelve
  • 2 db. erős paprika kockázva
  • 6 gerezd fokhagyma
  • 340 gramm paradicsompüré
  • 1 evőkanál só, plusz 1 teáskanál só
  • 1 teáskanál bors őrölt
  • 1 teáskanál rozmaring
  • 1 teáskanál paprika
  • 1 babérlevél
  • 1 teáskanál curry
  • 240 ml növényi olaj
  • 120 ml víz
  • 1/2 l marha húsleves

Elkészítés:

A marhahúst fel kell kockázni 3X3 cm kockára. Egy aprító gépbe 4 db. paradicsomot, a paprikát, a kockázott hagymát, az erős paprikát, a fokhagymát, a paradicsompürét, sóval és borssal víz hozzáadásával krémesre kell aprítani. Egy mélyebb edényben fel kell melegíteni az olajat, majd mehet rá a hagyma utána pedig a maradék paradicsom, szeletet hagyma, só és bors.  3-4 perces dinsztelés után mehet rá a hús, rozmaring, paprika, curry, és a húsleves. Alapos keverés után 10 percig forralni kell. Ezt követően ráöntjük a paradicsomos, paprikás fűszeres  szószt és mehet hozzá a babérlevél.  Fedjük le fedővel és főzzük, amíg a hús omlósan puha nem lesz.

nragu_1.jpg

Én párolt rizzsel és sült banánnal tálaltam, illetve én egy kis pluszt is raktam bele, volt itthon saját termesztésű trinidad moruga scorpion paprika /fagyasztóból/ és azt is belekevertem a szószba. Mivel nem volt itthon sütni való banán, sima friss banánt használtam, ami még nem kezdett el barnulni. A banánt megpucoltam, negyedeltem és vajon megsütöttem.

nragu_2.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bogracstolawokig.blog.hu/api/trackback/id/tr2516425044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Egy amatőr szakács receptjei.
süti beállítások módosítása