Egy amatőr szakács receptjei.

2020. október 29. 14:49 - Broad

Beköszöntő:

Üdv mindenkinek, aki az oldalamra téved.

Szeretek főzni, szeretek új receptekkel, ízekkel kísérletezni. Eddig csak családtagjaim, barátaim, ismerőseim találkoztak az általam készített ételekkel, akár személyesen vagy csak képeken keresztül. Egyik ismerősöm kérdezte, miért nem írom le az általam készített ételek receptjeit egy könyvben. Nem vagyok nagy írói készségekkel megáldva, és azért egy szakácskönyv könyv megírása túl nagy falat, de esetleg egy blog!? Teszek egy próbát, ha bejön lesz folytatás, ha nem akkor egy próbát megért. Amit megígérhetek, hogy a blogon csak az általam kipróbált és megfőzött ételek, receptek fognak szerepelni.

Ahogy elkezdődött.

Valamikor 1992 őszén szüleim elutaztak nyaralni kettesbe és én otthon maradtam nővéremmel. Magunknak kellett gondoskodni a menüről. Régóta érdekeltek az egzotikus ételek, de akkoriban még nem voltak Magyarországon elterjedtek az ázsiai éttermek, így muszáj volt saját kézbe venni a dolgot. Kezembe akadt egy újság, amiben szerepelt egy kínai recept a Szecsuáni csirke. Elolvastam és elhatároztam, hogy kipróbálom. Szörnyű lett, hol tudtam én, hogy mi az a cayenne bors, fekete borssal helyettesítettem, bors – bors, ami persze teljesen más ízt adott. De nem adtam fel elkezdtem keresni boltokban cayenne borsot, majd amikor megtudtam, hogy az elnevezés igazából egy őrölt erős paprikát takar, azzal helyettesítettem.  Egyből más lett az íze és azóta is az egyik kedvenc étel a családban, igaz most már nagyobb a választék az ázsiai fűszerekből, hozzávalókból, így már könnyebben eltudom készíteni.

Ma már így néz ki főzés közben:

szecsuani.jpg

A következő bejegyzésben a recept is előkerül.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bogracstolawokig.blog.hu/api/trackback/id/tr516262932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Egy amatőr szakács receptjei.
süti beállítások módosítása